Beszámoló az óvoda-iskola átmenetet támogató szolgáltatási feladatokat ellátó pedagógusi munkáról
Feladatom a projektben: A körzeti óvodákkal való kapcsolattartás, ezen belül a Gálosfai tagóvoda tevékenységének figyelemmel kísérése, programjuk és munkamódszereik megismerése. Kooperáció és tapasztalatcsere a munkacsoportomban dolgozó másik napközis nevelővel, Vencli Lászlónéval. Kapcsolattartás az iskolánkban dolgozó fejlesztő pedagógussal, logopédussal, tapasztalataim megosztása a velem együtt dolgozó osztálytanítóval, Csutorás Antalnéval. Az óvodás korú gyermekek szüleinek megismerése, iskolánk vonzóvá tétele számukra. Munkám során havi rendszerességgel látogattam a Gálosfai óvoda programjait, csoportfoglalkozásait. Megismerhettem a szeptemberben első osztályt kezdő gyerekek képességeit, közösségi viselkedését, családi hátterét. Tájékoztatást kaptam az óvónőktől a várható nehézségekről is. A közös beszélgetések, játék során sikerült közelebb kerülnöm a gyerekekhez, ez nagymértékben segíteni fogja új környezetbe való beilleszkedésüket. Megfigyelhettem, hogyan szerveződik a délutáni programjuk, milyen dalokat, verseket ismernek, milyen játékokat kedvelnek. A beilleszkedési időszakban ezek az információk segítenek majd a napközis élet olyan megszervezésében, mely biztosítja számukra a zökkenő mentesebb átmenetet az új oktatási intézményben.