Nyomtatás
PDF

Beszámoló

2013. október 14-én reggel 8 órakor külön busszal indultunk Szántódra a kikötőbe, ahonnan komppal hajóztunk át a Tihanyi-félszigetre. A gyerekeknek nagy élmény volt a komppal való utazás, mert sokuknak ez volt az első balatoni hajózása.

A kikötőben már egy kisvonat várt bennünket, ami a Belső-tó partján fekvő családi szabadidőparkba vitt minket. A programvezető ismertette az erdei iskola heti programját.

Ezt követően a gyerekek birtokukba vették a park játékait.

13 órától a Balaton-felvidéki Nemzeti Park munkatársa, Vers Réka (Réka néni) vezetésével megismerhettük a Belső-tó környékének élővilágát. Először a tó madárvilágát fedezték fel a gyerekek, majd a fokozottan védett ürgék életébe kaptak betekintést. Magyarország őshonos szürke marha gulyájával is megismerkedhettünk.

Ezután a környék nevezetes gejzír kúpjait másztuk meg, amelyek a rajtuk megtelepedett zuzmókról kapták nevüket (Aranyház). A túra alatt betekintést kaptunk gejzírhez vezető erdő növény és állatvilágáról.

A túráról fáradtan, de élményben gazdagon tértünk vissza a szabadidőközpontba. Itt már várt bennünket a finom vacsora.

Vacsora után kisvonattal utaztunk Sajkodra a Levendula erdei iskola szálláshelyére.

A teljes beszámoló itt olvasható.